Ældrestyrken ønsker et godt, rødt nytår

Ældrestyrken vil gerne ønske alle medlemmer i Enhedslisten/Gladsaxe et godt, rødt nytår. Vi siger tak for et fint samarbejde i det gamle og inviterer alle over 60 år til vores kommende arrangementer i 2015. De finder altid sted den sidste torsdag i måneden fra kl. 12 til kl. 15 i Borgernes Hus, Søborg Hovedgade 79, hvor vi starter med en sandwich, får kaffe og kage, hører et godt oplæg og tager os en snak om aktuelle emner.

Arrangementet er gratis, og ud over medlemmer er også andre interesserede velkomne – din nabo f.eks. Det kræver blot, at man tilmelder sig forud.

I forårssæsonen byder vi i januar måned på oplæg om kurderne ved Enhedsliste-medlem af Københavns Borgerrepræsentation Allan Ahmad. Han vil fortælle om sin egen baggrund og om kurdernes mangeårige kamp for en selvstændig stat. I februar har vi inviteret folketingsmedlem for Enhedslisten Finn Sørensen til at komme og tale om Enhedslistens ældrepolitik og om de særlige hovedpunkter, vi ønsker et samarbejde om: Satspuljen skal på finansloven, og folkepensionens grundbeløb bør igen reguleres ud fra de regler, der var gældende, da folkepensionen blev indført, som et led i Enhedslistens kamp mod ulighed og fattigdom. I marts kommer musikeren Arne Würgler, der vil tale om det at være politisk engageret kunster, og så skal vi selvfølgelig synge sange fra Enhedslistens nye sangbog, som Arne har været med til at redigere.

Alle arrangementer er gratis, og vi glæder os til også at se nye ansigter. Vi stopper tilmeldingen ved 25-27 personer.

Tovholderne i Ældrestyrken

Gert, Mogens, Ole og Dorthe