Ældrestyrken har haft en aktiv sæson

Ældrestyrken kan se tilbage på en aktiv sæson i 2013 med fulde huse til alle vores møder.

Vi har været vidt omkring med inspirerende og tankevækkende oplæg fra tidligere socialminister Bent Rold Andersen om ældrepolitik i Danmark, vores byrådskandidat Maria Reumert Gjerding om klimaet og dets tilstand, Susanne Yazdanyar fra bestyrelsen og Emilce Nielsen om deres baggrund fra henholdsvis Iran og Uruguay, og som afslutning forfatter og foredragsholder Hanne Reintoft om forholdene for ældre i Danmark.

Samtidig har vi udbygget vores samarbejde med LO faglige seniorer i Storkøbenhavn omkring ældrepolitik, og vi har været initiativtagere til græsrodsaktionen for bevarelse af Borgernes Hus, hvor vi var med til at skabe en hel borgerbevægelse. Som foreløbig afslutning kunne vi i initiativgruppen aflevere næsten 800 underskrifter mod salget af Borgernes Hus til Byrådet. Det kan vi være stolte af.

Vores ønske med Ældrestyrken har hele tiden været at tilbyde ældre i vores afdeling meningsfulde sammenkomster midt på dagen, med en god debatkultur om aktuelle politiske emner, og hvor vi også kan hygge os med frokost, kaffe, hjemmebagt kage og en sang til harmonikamusik, som det hører sig til her på vores breddegrader i den mørke tid. Med Ældrestyrken vil vi gerne vise, at der blandt Enhedslistens ældre medlemmer er mange med både kompetencer, erfaring og stor viden fra et langt og aktivt liv.

Husk vores egen hjemmeside, aeldre.enhedslisten.dk, hvor du kan blive opdateret om Ældrepolitisk Udvalgs initiativer og stille spørgsmål til emner, du ønsker belyst.

I sommerens løb vil vi i tovholdergruppen prøve at komme med forslag til fælles udflugter enten arrangeret af os selv, eller hvor vi kobler os på andres initiativer.

God sommer – den kommer snart – og så starter vi op igen torsdag den 31. september i Borgernes Hus, hvor vi bl.a. skal tilrettelægge vores offentlige valgmøde om ældres forhold i Gladsaxe den 9. oktober 2013 i Borgernes Hus.

På gensyn 1. maj
Tovholdergruppen/Ældrestyrken