3014 gange tak

Læserbrev af Flemming Holst, byrådskandidat for Enhedslisten Gladsaxe

Ved byrådsmødet onsdag den 11. november havde jeg fornøjelsen at aflevere 3014 underskrifter, for at Gladsaxe Kommune skulle tage skraldet. Vi, der er initiativtagere til underskriftindsamlingen, vil her takke alle, der bidrog med en underskrift. Jeg er ikke i tvivl om, at de gjorde et stort indtryk på byrådet. Debatten om den mangelfulde affaldshåndtering kom til at tage næsten 3 timer.

Desværre var flertallet i byrådet ikke i stand til at tage de nødvendige beslutninger her og nu. De behøvede flere undersøgelser. Jeg vil derfor gøre det klart: Kravet om hjemtagelse af den daglige renovation og dermed en fyring af HCS lever fortsat, på trods af at indsamlingen af underskrifter er stoppet.

Facebookgruppen ”Gladsaxe må tage skraldet” fortsætter med at eksistere. Vi initiativtagere fortsætter med at følge udviklingen tæt. Byrådsflertallets undersøgelse kan ikke vare evigt, senest ved årsskiftet skal der tages stilling til, om HCS kan fortsætte, eller om vi kan få en mere stabil løsning.

17. november 2009, Bagsværd/Søborg Bladet